Blogg- ohh- mania!

Alla bloggar. Eller de flesta bloggar.
Att skriva ner tycke, smak, mode, musikstil, sport, gossip m.m. blev en fluga för bara ett par år sen.
Nu frågar man inte efter mailadd. längre, det var förr. Nu byter man bloggnamn istället.

Sen kom twitter. Och den mest kända platsen för twitter är Facebook.com. Där skriver vi ner korta meningar som ingen bryr sig ett skit om men man vill visa att man kan vara social även om man ligger på sjukhuset eller halvsover på tunnelbanan. Vill man få ut en åsikt, ofta ond och taskig, så är facebook toppen! Du slipper nämligen möta personen i fråga.

Men det var inte bloggar, bloggare eller twitter jag tänkte skriva om.
Jag tänkte kasta en liten känga på de som kommenterar andras bloggar o.s.v.
För här, på den lilla sidan man har att skriva en kommenter till ett inlägg, är det sällan någon som är taskig.
Man kan ha en annan åsikt, men man kan inte kalla någon med annan åsikt för taskig. Den framför bara sin personliga åsikt. Fria åsikter, tryckfrihet!

Vi vanliga döda får ju oftast feedback från nära och kära. För ärligt, vem läser annars det du skriver?
Men eftersom musik är ett stort intresse för mig så läser jag ofta stjärnors- oftast rockstjärnors- bloggar. För screw skvallerpressen. Jag vill läsa det som personligen kommer från artisten. Så kommer man en legend nära=)

Jag läser gärna bloggar från businesspeople. Men blogg är tyvärr mer ett fenomen inom showbiss så så mycket seriöst om karriär och liknande blir det sällan att jag läser.

Back to subject. De personer, och nu tänker jag kalla dem groupies, för det är precis vad de är. Dessa personer skriver den absolut största skit jag någonsin läst!! Jag vill inte ens kommentera ett inlägg för jag vill inte räknas till en av dem. Jag tycker det oftast är pinsamt bara att läsa...
Det är så YTLIGT! Groupisarna tror att det är en boost för bloggaren att läsa att han eller hon är snygg tusen gånger. Okej, men tycker du det så är du fruktansvärt ytlig!
Dessa kändisar som vi eftertraktar och ser upp till har arbetat arslet av sig för att komma dit han eller hon är. Och då skriver något pucko att kändisen är snygg??? Hade du tyckt det om kändisryktet inte var där, om personen bara var en på gatan? Nej, du älskar stjärnstatusen och glansen och hoppas, hoppas att kanske kanske så blir ditt inlägg sett. Kanske vill stjärnan ta kontakt med dig. Lev på hoppet, that never gonna happend! Inte när man skriver så korkade saker som groupis idag skriver.

Ofta förekommer frågan; vill du gifta dig med mig? Jag vår stjärna lämnar gärna pick och pack, gifter sig med en nobody som ramla ner från himlen och sen lever ni lyckliga i alla era dagar. För stjärnan är ju snygg, and thats all that matters! Väx upp! Jag ska sluta läsa kommentarer, för jag tycker att det är pinsamt.

Det finns en karriär och ett jävla slit bakom figuren du valt att lyssna på och valt att älska. Personen som du nålat upp på väggarna i ditt rum har slitit som ett djur för att finnas på din vägg. Det finns mer under ytan. Typ en personlighet. Rockstjärnan du avgudar kanske slår sin fru. Men skit i det, han är ju snygg...

Fuck this, I´m going home. /blogg-ohh-Maniac!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0